Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6096821609   Treball de les competències emocionals
2020-2021   Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   14/10/2020 - 29/6/2021 (22 hores) de 12:30h a 13:30h
   I-E Magraners
   c. Afores, s/n (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
   Activitat en format virtual degut al COVID
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Formació per al professorat del centre per poder construir una línia pedagògica per desenvolupar les competències emocionals de l’alumnat al llarg de les diferents etapes educatives.
  
Objectius   1. Proposar un marc teòric de referència per construir la línia pedagògica del centre per desenvolupar les competències emocionals, adaptada a les necessitats que presenta la comunitat educativa.

2. Saber què ens aporta la neuroeducació i quins estudis avalen l’efectivitat i necessitat de prioritzar una bona salut emocional.

3. Conèixer els fonaments de l'educació emocional: quines són les emocions bàsiques, les emocions ambigües, les emocions socials i les emocions estètiques.
Aprendre com el cervell processa i avalua els esdeveniments. Quins estudis i models hi ha per millorar la intel·ligència emocional.

4. Proposar dinàmiques per fer a l’aula amb l’alumnat de cada cicle per desenvolupar les competències emocionals de manera sistemàtica: la consciència emocional, la regulació emocional, l’autonomia emocional, la competència social i competències per a la vida i el benestar.

5. Construir una programació viva amb el claustre on fixar objectius per cada etapa educativa i compartir recursos i activitats que permetin seqüenciar el procés de desenvolupament de la competència emocional de l’alumnat tenint en compte el seu procés maduratiu i els requeriments genuïns de cada grup.
  
Continguts   1. Consciència emocional:
Presa de consciència de les emocions que sentim.
Comprensió de les emocions dels altres. Empatia.
Anàlisi de la interacció entre emoció, cognició i comportament.

2. Regulació emocional:
Expressió emocional.
Capacitat per a la regulació emocional.

3. Autonomia emocional:
Enfortiment de l’autoestima i un bon autoconcepte.
Detecció de creences limitadores.
Prendre responsabilitat del nostre estat emocional.
Coneixement del concepte de resiliència per afrontar situacions adverses.

4. Competència social:
Dominar les habilitats socials bàsiques.
Adquisició del concepte d’empatia.
Ús d’eines de comunicació assertiva.
Promoure el comportament prosocial i la cooperació.
Prevenció de conflictes.
Coneixement d’estructures comunicatives per a la resolució de conflictes.

5. Competència per a la vida i el benestar:
Anàlisi i fixació d’objectius de millora personal.
Saber buscar ajuda.
Ciutadania compromesa.

  
Formador/a   Judith Sacristán de Andrés
  
Avaluació   1. Avaluació continuada i final dels objectius i compromisos pactats a l’inici de l’assessorament.
2. Avaluació continuada i final de la transferència a l'aula.
  
Requisits de  certificació   Assistència al 80% de les hores presencials i realització de les tasques d'implementació a l'aula.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   14/10/2020   1230   1330 
 Sessió 2   dimecres   28/10/2020   1230   1330 
 Sessió 3   dimecres   04/11/2020   1230   1330 
 Sessió 4   dimecres   18/11/2020   1230   1330 
 Sessió 5   dimecres   02/12/2020   1230   1330 
 Sessió 6   dijous   09/12/2021   1230   1330 
 Sessió 7   dimecres   20/01/2021   1230   1330 
 Sessió 8   dimecres   27/01/2021   1230   1330 
 Sessió 9   dimecres   10/02/2021   1230   1330 
 Sessió 10   dimecres   24/02/2021   1230   1330 
 Sessió 11   dimecres   10/03/2021   1230   1330 
 Sessió 12   dimecres   07/04/2021   1230   1330 
 Sessió 13   dissabte   17/04/2021   1230   1330 
 Sessió 14   dimecres   05/05/2021   1230   1330 
 Sessió 15   dimarts   29/06/2021   1230   1330 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent