6096821609 |
Treball de les competències emocionals |
2020-2021 |
Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
14/10/2020 - 29/6/2021 (22 hores) de 12:30h a 13:30h |
|
I-E Magraners |
|
c. Afores, s/n (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
Activitat en format virtual degut al COVID |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació per al professorat del centre per poder construir una línia pedagògica per desenvolupar les competències emocionals de l’alumnat al llarg de les diferents etapes educatives.
|
| |
Objectius |
1. Proposar un marc teòric de referència per construir la línia pedagògica del centre per desenvolupar les competències emocionals, adaptada a les necessitats que presenta la comunitat educativa.
2. Saber què ens aporta la neuroeducació i quins estudis avalen l’efectivitat i necessitat de prioritzar una bona salut emocional.
3. Conèixer els fonaments de l'educació emocional: quines són les emocions bàsiques, les emocions ambigües, les emocions socials i les emocions estètiques.
Aprendre com el cervell processa i avalua els esdeveniments. Quins estudis i models hi ha per millorar la intel·ligència emocional.
4. Proposar dinàmiques per fer a l’aula amb l’alumnat de cada cicle per desenvolupar les competències emocionals de manera sistemàtica: la consciència emocional, la regulació emocional, l’autonomia emocional, la competència social i competències per a la vida i el benestar.
5. Construir una programació viva amb el claustre on fixar objectius per cada etapa educativa i compartir recursos i activitats que permetin seqüenciar el procés de desenvolupament de la competència emocional de l’alumnat tenint en compte el seu procés maduratiu i els requeriments genuïns de cada grup.
|
| |
Continguts |
1. Consciència emocional:
Presa de consciència de les emocions que sentim.
Comprensió de les emocions dels altres. Empatia.
Anàlisi de la interacció entre emoció, cognició i comportament.
2. Regulació emocional:
Expressió emocional.
Capacitat per a la regulació emocional.
3. Autonomia emocional:
Enfortiment de l’autoestima i un bon autoconcepte.
Detecció de creences limitadores.
Prendre responsabilitat del nostre estat emocional.
Coneixement del concepte de resiliència per afrontar situacions adverses.
4. Competència social:
Dominar les habilitats socials bàsiques.
Adquisició del concepte d’empatia.
Ús d’eines de comunicació assertiva.
Promoure el comportament prosocial i la cooperació.
Prevenció de conflictes.
Coneixement d’estructures comunicatives per a la resolució de conflictes.
5. Competència per a la vida i el benestar:
Anàlisi i fixació d’objectius de millora personal.
Saber buscar ajuda.
Ciutadania compromesa.
|
| |
Formador/a |
Judith Sacristán de Andrés
|
| |
Avaluació |
1. Avaluació continuada i final dels objectius i compromisos pactats a l’inici de l’assessorament.
2. Avaluació continuada i final de la transferència a l'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les hores presencials i realització de les tasques d'implementació a l'aula.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
14/10/2020 |
1230 |
1330 |
Sessió 2 |
dimecres |
28/10/2020 |
1230 |
1330 |
Sessió 3 |
dimecres |
04/11/2020 |
1230 |
1330 |
Sessió 4 |
dimecres |
18/11/2020 |
1230 |
1330 |
Sessió 5 |
dimecres |
02/12/2020 |
1230 |
1330 |
Sessió 6 |
dijous |
09/12/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 7 |
dimecres |
20/01/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 8 |
dimecres |
27/01/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 9 |
dimecres |
10/02/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 10 |
dimecres |
24/02/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 11 |
dimecres |
10/03/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 12 |
dimecres |
07/04/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 13 |
dissabte |
17/04/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 14 |
dimecres |
05/05/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 15 |
dimarts |
29/06/2021 |
1230 |
1330 |
|
| |